MojaGaraza - Aleksandar Popovic | MojaGaraža MojaGaraza - Aleksandar Popovic | MojaGaraža

Aleksandar Popovic

Član od 14. Maj 2018.

4 komentara

U garaži

Lista aktivnosti

Pouzdanost Komfor Motor

Skoro 10 godina sam vozio 1.8t sa 150ks, 2000. godiste sa tiptronic menjacem i presao sam skoro 200.000 sa njim. Izuzetno udoban i komforan auto, prtljaznik ogroman, tiptronic menjac odlican, u krivinama stabilan. Kvalitet izrade odlican, enterijer se ni posle vise od 300.000 predjenih km nije ostet...

Održavanje Potrošnja

Veca potrosnja, u gradu 14-15 litara, na otvorenom 9-10. Turbo benzinac trosi dosta ulja, do 1litar na 1000km, ista potrosnja je servisnom knjigom predvidjena kao normalna, tako da se ne radi o kvaru, sto su potvrdili i ovlasceni servisi. Gepek je veliki ali je otvor gepeka relativno mali pa se ne m...ogu tovariti veci predmeti. Trap je osetljiv i mek, pa je zbog nasih puteva bilo potrebno bar jednom godisnje nesto sredjivati na trapu. Prednja sedista malo tvrdja. Iako je menjac radio bez greske, vec od 200.000km povremeno je dolazilo do trzaja prilikom usporavanja i promene iz 5 u 4 stepen i 4 u 3 stepen prenosa, cest problem kod tiptronika. Odrzavanje je u vreme dok je bio kod mene (od 2004 do 2013) bilo skupo, delovi su bili skupi, ulje je bilo sinteticko, 12 evra litar. Pri vecoj potrosnji struje - klimatroni ukljucen, duga svetla, grejaci zadnjeg stakla desavalo se da motor zatrokira i da se ugasi, ali retko.

Pročitaj više

14. Maj 2018.

Održavanje Potrošnja

Motor 1.6tdci 90 ks 2008 godiste, redizajniran. Izuzatno mali potrošač, na otvorenom 4.5-5 litara a po gradu 7-8 litara. Ponašanje na putu odlično, ležanje u krivini neverovatno ua jednog karavana. Održavanje jeftino, i u ovlašćenom servisu je zamena ulja bila 30 evra sa filterom a mali serv...

Pouzdanost

Auto je kupljen nov u Srbiji, lim izuzetno tanak i mek, farba najtanja koja postoji, dohvatis auto kisobranom i zagrebes do osnovne, bukvalno. Zvucna izolacija nikakva, vožnja po kiši kao u bubnju, tvrd. Motor je sa predjenih 140.000 km počeo da izbacuje obaveštenje "kvar na motoru" i prelazio u... safwe mod ili se gasio, ako se ugasi može se jedino drukalicom upaliti. Više puta mi se zbog tog kvara gasio na putu i ostavljao, dao sam više na šlepanje nego na druge opravke auta. Problem je bio sve češći, samo upali grešku i stene, na sred auto puta, na sred, ulice, raskrsnice. Problem nisu mogli da reše: Grand motors, ni Autostad, ni RSD Ford sa Avale, dvojica bošista takodje, ni 3 obična mehaničara, dakle sve sam majstore izmenjao, niko nije mogao da reši i odustao sam od auta.

Pročitaj više

14. Maj 2018.

Cena/Kvalitet Pouzdanost Komfor

Izuzetno komforan i udoban auto, dobra zvučna izolacija, održavanje reativno jeftino, u odnosu na ono sto auto pruža isplativo: mali servis 80-100 evra, veliki 200-300 evra. Treba birati motor sa 8 ventila jer ima bosch ubrizgavanje (BMP oznaka motora), to je u osnovi modernizovani 1.9 tdi motor,...

Potrošnja

Mana 2.0 tdi motoru sa 8 ventila je uljna pumpa koja u sebi ima osmougaonu osovinu koja se vremeno izliže i prokliza. Ta osovinica košta oko 5 evra i rad na zameni je oko 50 evra. Time se samo privremeno rešava problem, do nekih 50.000km. Za trajno rešenje potrebno je u nekom boljem servisu "pre...pakovati" uljnu pumpu, da radi po principu starijih sa 1.9tdi, i onda se dobija trajno rešenje. To košta oko 200-300 evra u boljim servisima, a polovna pumpa je oko 600-700 evra, nova preko 1000. Problem sa ovim motorom je i hladnjak egr ventila koji vremenom pocne da ispusta izduvne gasove iz karakteristično šištanje. Takav problem imam i ja na svom 2.0 tdi 8V, ne pravi veće probleme osim blagog gubitka pritiska u turbini do 5%. Ovakav problem je čest i cena novog dela je oko 400 evra. Motori sa 16 ventila imaju probleme sa siemens diznama (koje su u većini slučajeva zamenjene u EU fabričkim opozivom ali su idalje nepouzdane) i sa pucanjem glave motora, i treba ga izbegavati. Potrošnja po gradu mog 2.0 tdi sa 8v i 140ks je od 9 litara ako se pažljivo vozi, realnije 10, a prilikom žustrije vožnje u gradu ide i 12-13 litara prosek. Na otvorenom u retkim situacijama kad se vozi izuzetno pažljivo i bez velikog zaletanja je 5.8 l, realnije je oko 6.2-6.3 litra "normalne vožnje" (prema saobraćajnoj dozvoli težina praznog vozila je 1.685 kg pa je i neralno očekivati manju potrošnju). Sa vožnjom na autoputu potrošnja je oko 6.5 litara. Gepek je velik i kad se obore zadnja sedišta dobija se dugačak prostor ali je plitak pa se ne može utovariti nešto preterano kabasto. Manualni šestostepeni menjač je malo trom, motorno kočenje je izuzetno jako pa se treba navići na njega i ume dosta da umori u velikoj gradskoj gužvi, dsg je svakako udobniji i smatra se puzdanim menjačem, mada sam prilikom traženja auta za sebe naišao na par neispravnih dsg-a, mada u renomiranom servisu kažu da se na dsg-u sve može popraviti. Slabija preglednost i napred i nazad, a auto je prilično gabaritan.

Pročitaj više

14. Maj 2018.
Pogledaj ostalih 2 komentara
Bojan Nedeljkovic 14. Maj 2018.

Procitaj sta sam napisao, polako i smireno, nije mi namera da se raspravljam. Kao prvo - sam si rekao, nova pumpa je 300e, taj hladnjak egr-a 400, znaci sve zajedno 700e. Resenje sa zamenom osovine na pumpi je nepouzdano i ja tako ne bih vozio, iz prostog razloga sto pumpa moze da radi i polovicno ...Pročitaj više

Aleksandar Popovic 14. Maj 2018.

Smiren sam, ne nerviram se, samo objasnjavam. Ovo sa osovinom uljne pumpe je kvar koji se resava zamenom osovine, ona je osmougaonog oblika kao imbus kljuc, velicine olovke, vremenom se od vibracija uglovi "pojedu" i moze da se desi da prokliza i prestane da radi. Znaci zamenom je apsolutno resen pr...Pročitaj više

Nemanja Babic 14. Maj 2018.

Izvinite ako vam se ubacujem u raspravu, ali argument protiv turbo dizelaša nema smisla (zato što je hipotetički.) Malo ko normalan će sebi kupiti auto koji se raspada, posebno ako ide da kupi dizelaša. Ako neko kupuje auto i ne pregleda ga, onda su šanse da te neko pređe i proda smeće u koje treba ...Pročitaj više

Top