povoljni zamjenski dijelovi-kompaktibilnost kako mehanički tako i neki ostali što auto čini pogodnim za eksperimentiranje, ergonomija izgleda i funkcionalnih djelova kako unutra tako i vani, pristupačnost na tržištu, njemačka preciznost ;)
limarija loša mekana i porozna, cijena u rangu previsoka, tapecirung svuda slab, nešto malo problema s elektrikom
Dizel motor 2.0 od 140ks sa 8 ventila, jedna bregasta, oznaka BMM. "Zmajčina" od motora.
Poslednji spartanac kod dizelaša, sistema pumpa dizna. Identična glava motora kao kod starog legendarnog 1.9 tdi sa povećanom zapreminom cilindara i snagom. Šesto-stepeni manuelni menjač veoma precizan sa ...kratkim hodovima.
Dok je bijo kod mene za četri ipo godine prešao je 115000km a uvezen preko prijatelja iz severne evrope sa pravom kilometražom od 180000km, nikakvih problema sa diznama, egr-om, protokomerom (maf-om), ostalim senzorima ili uljanom pumpom.
Kada bi išao na zimovanja i na parkingu prekriven snegom na vanjskoj temperaturi ispod -15 oC ovaj motor sa BMM oznakom je palijo bez ikakvog verglanja bolje nego moj predhodni benzinac 1.6.
Valjda zbog poboljšanih "visokowatnih" grejača-igala u cilindrima ovaj BMM motor zimi pali u "milisekundi" ovo je fabrički s razlogom pojačano zbog izvoza na severno evropsko tržište.
Išao sa njim porodično na mora i na planine, uvek dovoljno snage za preticanja u svakom trenutku. Elastičan motor, pri niskim obrtajima i laganoj papučici gasa za gradsku vožnju je i mali potrošač, dok preko 2000 obrtaja oslobađa "skrivenu zver ispod haube" na otvorenim putevima.
- Zbog većeg obrtnog momenta od skoro 320Nm (za razliku od benzinskog 1.6 koga sam takođe vozio kratko) imao sam utisak u početku da ovaj dizelaš može vući neku veću kamp kućicu za letovanja. Desilo se jednom da sam 12km "odšlepao" rođakovu staru Opel Omegu, odvukao sam ga kao igračku.
- Kočnice su uvek bile na visini zadatka, kako da su pravljene za veće i teže vozilo.
- Prednji trap za nijansu bolji u odnosu na predhodnika mada NE i savršen zbog naših puteva. Zadnji trap mnogo bolji u odnosu na predhodnika ali i skuplji za održavanje zbog odvojenog vešanja tj. ugrađenog multi linka ali bolje pegla neravnine na putu i stabilniji je.
- Pozadi se mogu smestiti dve visoke osobe i preko 1,90m a da se ne oduzima prostor pomeranjem vozačevog i suvozačevog sedišta.
- Ulje korišćeno uvek kvalitetnije sintetika sa propisanim dužim intervalom zamene. Posle svakih pređenih po intervalu od 15.000km nije trošijo ni kap ulja.
Ne bežite od 2.0 dizel motora, nisu uopšte loši bar ne ovaj primerak koji sam ja imao. Naprotiv odlično se pokazao. Naravno mislim na održavane modele a ne vozila kojima vlasnici nisu menjali ulja i ugrađivali razne kineske delove ili čipovali i pogrešnim mapiranjem povećavali pritisak turbine, pogrešno dozirali pritisak goriva u diznama i ko zna šta sve kako bi dobili još malo snage.
Ako kupujte uzimajte modele s'kraja 2006. proizvodne godine u njima su ugrađivane BOSCH dizne i nema "glavobolje". Ako naiđete na model sa oznakom BMM iz mog iskustva ne zaobilazite ga. Ovo jeste redak model pravljen uglavnom za severnu evropu, kako se mnogo kola uvozilo u proteklih nekoliko godina verovatno se može lako pronaći i kod nas.
- poboljšane dizne, ojačana bregasta, poboljšana turbina, jači grejači u cilindrima za lakše zimsko paljenje, bolje podmazivanje motora (modernija uljana pumpa), ekonomična gradska potrošnja, fabrički ugrađen dpf-filter koji će biti obavezan zakonom i kod nas.
- Udobnost sedišta bi mogla da bude bolja. To je i glavni razlog prodaje posle četri ipo god korišćenja (imam problem sa kičmom od ranije).
- Prednja sedišta jesu udobnija u odnosu na predhodni model ali i dalje nedovoljno, stvaraju zamor u leđima na dužim putovanjima. Kao da je ideja dizajn...era bila da će se ostane samo na gradskoj vožnji i max dnevnim relacijama ne dužim od 100-120km.
- Pozadi nedovoljno mesta za treću odraslu osobu ili krupnije dete zbog visokog tunela za auspuh koji nepotrebno zauzima prostor u kabini. Zna da nervira kada petočlana porodica ide na neko duže putovanje, recimo na more.
- Nezadovoljavajuća zvučna izolacija jer buka koju stvara sam dizel motor već pri obrtajima od 2200 - 2500 lako dopire do kabine i zna da nervira na dužim putovanjima zbog razgovora sa putnicima u autu.
Golfara kao budžetski auto nema taj teg na osovini uljne pumpe, usled toga ona ne strada ali drči u autu što si i sam napisao . Inače je taj motor manje više ok ako se naviknete na traktorski zvuk .
Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće).
Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.