Cena/Kvalitet
Pouzdanost
Održavanje
Potrošnja
Komfor
Motor
U potrazi za novim automobilom otišao sam da probam Suzuki Vitaru S i ovaj S-Cross. Ono što mogu da kažem je da je ovaj automobil pun pogodak za Suzuki. Čak ni prodavci ne moraju da obmanjuju kupce da je dobar, jer on to zaista jeste. Ja sam vozio model sa Elegance paketom opreme, i u toj klasi ...on ima ama bukvalno sve, od full led svetala, radarskog tempomata, radarske pomoći prilikom kočenja, multimedije 7 inča sa navigacijom i DAB radijom (nema doduš svrhu u Srbiji), kamere za parkiranje u nazad, bluetooth povezivanjem, Apple povezivanjem, android povezivanjem, mirror link funkcijom, dvozonskom klimom, grejanjem sedišta, privacy glass, autozatamnjenje retrovizora, elektrosklopive grejane retrovizore, itd. Da počnem od kabine, mesta više nego u Qashqaiu na zadnjoj klupi. Ja sam visok 1.87, tako da kada sam postavio vozačko sedište prema sebi, mesta za kolena i glavu pozadi ima dovoljno. Gepek je kao kod Qashqaia, 430l, međutim kada se naslon zadnje klupe pomeri u gornji položaj (ima ih dva radi udobnije vožnje putnika pozadi), onda nadmašuje Nissan i dobija se dodatnih 10l. Gepek ima duplo dno, utičnicu 12V, i kukice za teret. Međutim pravo iznenađenje je bio motor. Taj 1.4 Boosterjet je čudo. Zalihe snage su zaista velike i bez obzira na broj putnika i težinu bagaža, nema ni trunke oklevanja i snaga je dostupna odmah. Ne postoji turbo rupa i motor izbacuje svojih 220nm već na 1500 obrtaja, te je ovaj mališan prilično srčan i vozilo teško nepunih 1200 kilograma pokreće veoma brzo i gotovo sportski. Deklarisanih 9,5 sekundi nije tačan podatak, kod nas je na testu išao 8.7! Da se razumemo, poznanstvo sa šefom prodaje omogućilo mi je da se duže družim sa ovim vozilom i da se malo grublje igram sa njim. Na otvorenom putu troši oko 5-6 litara ako se vozi između 120-130km/h, i drži u 6 stepenu prenosa. Tada je na 3000 obrtaja i potrošnja miruje. Želite li do 180-200km/h otiiće potrošnja na 9l. U gradu ''kreni stani'' vožnja nije išla preko 7.5 litara šta god da sam mu radio, što će reći, da ako se vozi opreznije potrošnja sigurno ide niže. Zaključak je da ovaj Suzuki troši onoliko koliko vam je teška noga na gasu. Kočnice su odlične, menjač precizan, kratak i odlično odmeren. Upravljivost je fenomenalna, ali zato auto ima malo tvrđi trim, premda nije tvrd kao npr. Seat Ateca. Malo nedostaje povratnih informacija ka volanu šta se dešava pod točkovima, ali sve do velikih brzina (150+km/h) to nije toliko izraženo.Postoji i varijanta All Grip (Suzukijev pogon na sva četiri točka) ali ja sam vozio varijantu 2WD. Kada sam ga vraćao nazad, rastanak je bio težak i teško sam se odvojio od njega. Ipak on je na vrhu moje liste za kupovinu. Ovo je automobil za onoga ko ima porodicu i treba solidan gepek, ko ne robuje markama, i ko kupuje auto za sebe, a ne zbog komšiluka. Da ne zaboravim bezbednost, ovaj Suzuki je dobio apsolutnih 5 zvezdica na najnovijem pooštrenom NCAP testu. Savetujem svakome ko voli automobile da proba novi S-cross sa novim 1.4 Boosterjet motorom i onda da prokomentrariše i kaže šta misli.
Izgled... Pa nekome će se svideti, nekome ne, ja lično zbog toga što sam isprobao vozilo, zbog svih drugih kvaliteta zatvaram jedno oko na izgled. Doduše izgleda mnogo bolje uživo nego na fotkama. Upotrebljeni materijali unutra su bolji nego na dosadašnjim Suzukijima, ali opet dominira 9 nijan...si crne boje. OK, to je japanska fora i mirim se i sa tim. Ipak sve je to toliko dobro sklopljeno da se vidi da je bez obzira na tu i tamo grublju plastiku, završna obrada kabine jako visoka. Lagana vrata mogu nekome da zasmetaju, ali treba uzeti u ozbir da je Suzuki za ovaj model koristio specijlni čelik uvezen iz Francuske koji ima malu težinu a veliku čvrstinu i žilavost. Jasno je da je proizvođač išao na uštedu na uštrb kvaliteta plastike, ali nije bilo kompromisa sa funkcionalnošću i bezbednošću. Auto ima malo tvrđi trim, ali ipak to ne znači da je neudoban, naprotiv. Ipak, po meni, ozbiljnih mana ovaj Suzuki nema.
Mislim da nije on toliko nestabilan, koliko ti treba da se navikneš na njegovo ponašanje u krivinama. Ne znam šta si vozio pre njega i na šta si navikao, ali svaki auto ima neke svoje sitne bubice u vezi sa tim kako reaguje na oštrije motanje volana, na prebacivanje težišta s jedne na drugu stranu i... slično. Naravno, neka kola imaju jednostavno mnogo bolje urađeno vešanje od drugih i tu nema šta da se diskutuje, ali isto tako kod nekih kola urade vešanje da bude previše udobno i auto se u rukama njihovih test vozača u oštrim manevrima ponaša bezbedno, ali običan čovek jednostavno ima osećaj da taj auto nije baš upravljiv i stabilanPročitaj više
Razlog za prijavu korisnika