Cena/Kvalitet
Pouzdanost
Potrošnja
Komfor
Motor
Najmanji, ali po mom mišljenju najkvalitetniji japanski proizvođač automobila sa četvrtom generacijom Forestera postigao je stvarno mnogo u odnosu na prethodne generacije. Za ne mali novac koliko košta novi Forester postavljla se pitanje da li zaista toliko vredi. Za početak spolja ovaj SUV de...luje prilično neupadljivo pored agresivnog i nametljivog dizajna koreanskih, japanskih i evropskih takmaca, i zaista ako želite da vozite najneupadljiviji SUV od svih, to je Forester. Ipak nepuadljiv ne znači i ružan, jer Forester to nije. On prvenstveno i nije napravljen za kupce koji žele da pokazuju svoje novčane mogućnosti. Njima prepustimo nemačku trojku koja je i mnogo skuplja od Subarua. Forester je napravljen za one koji žele maksimalno pouzdan SUV bez obzira da li je u pitanju autoban ili blato i sneg do prozora. Izuzetno je komforan i za vozača i za suvozača i za putnike na zadnjoj klupi. Vozačevo sedište se podešava po svim osama, volan po visini i dubini tako da je naći idealan položaj veoma lako. Materijali u kabini su ranije bili nekako čudni, ja bih rekao baš japanski, ali sada su mnogo bliži našem ukusu razmaženih evropljana. Plastika je odlična, a sedišta više nisu od onog čudnog materijala nalik na velur. Komfor je izuzetan i za putnike i za vozača, tako da li vozili po gradu ili na duga putovanja na otvorenom putu, neće doći do umora. Neko iz Subarua je očigledno skupio zamerke korisnika i to na ovom modelu otklonio koliko je to bilo moguće da se ne poremeti sama koncepcija vozila. Tako mora se pohvaliti pedala kvačila koja je konačno mekana kako treba, zatim velika i pregledna šalt tabla sa analognim satovima, centralni displej za razliku sa onog sa prethodog modela, je velik i jasno se vide svi podaci o vozilu. Tempomat je na volanu sa desne strane tačno na palcu desne ruke, a komande za korišćenje muzike i mobilnog telefona sa leve strane, pogodno pod palcem leve ruke. Tasteri za informacije na displeju su predviđene za koršćenje kažiprstom leve ruke. Ove komade su toliko logične i lake da vam iako prvi put sednete u Forester neće biti ni najmanje problematične za korišćenje. Vrata Forestera imaju jednu sjajnu osobinu. Ona zapremaju preko pragova i tako da na njima ostaje blato i prljavština, pa tako da li ulazili u vozilo ili iz njega izlazili, pantalone vam sigurno ostaju čiste, pa kakvo god blato da ste pre toga prelazili sa Foresterom. Fin detalj kada se zna da se zbog visine SUV kada se u njega ulazi ili izlazi obavezno pantalonama kače pragovi. Gepek je zbog smeštanja zadnjeg diferencijala plitak ali je veoma dubok tako da nećete imati problema sa prtljagom. Kočnice su moćne i perfektne, te zaustavljaju ovaj veoma težak auto efikasno i pouzdano. Srce Forestera su boxer motori, ja sam imao priliku da vozim model sa 2.0D dizel motorom od 150KS. Boxer motori su karakteristični zbog toga što omogućavaju nisko težište vozila, što dovodi do povećane stabilnosti vozila. Cilindri su postavljeni jedni naspram drugih, pa su vibracije motora male, a sama konstrukcija kod ovakvih motora mora biti čvršća, pa su zbog toga i trajniji. Kada uparite simetrični pogon na sve točkove (nije isto što i 4x4) poboljšan novim X-modom, nisko težište samog vozila, kao i VCD (Subaruova varijanta ESP), u krivinama ćete ići kao po šinama, možete čak malo i preterati, Forester će vam oprostiti takve manje greške, a to njegova konkurencija, pa čak i ona mnogo skuplja teško da može da prati, a u krivinama će Forestera izgubiti iz vida posle prve ozbiljnije okuke. Forester je i razumno startan i razumno brz, i neće vas postideti ni u takvim izazovima. Potrošnja u gradu je između 7 i 8 litara dizela, ako ga štedite biće i kultivisaniji, na otvorenom putu oko 6-7 litara, opet zavisi od stila vožnje. Bezbednost vozila je savršena, jer uz već pomenute sisteme Forester ima vazdušne jastuke vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena vozača i vazdušne zavese. Posle svega ovoga ako se vratimo na pitanje sa početka, da li novi Forester zaista vredi toliko koliko košta, odgovor je da, vredi svaku paru.
Održavanje
Jedini problem Subarua je loša servisna mreža. Ćurčić, sreća, nije više ovlašćeni serviser, tako da ga izbegnite u naširem mogućem luku, jer je dosta zaslužan za unazađenje imena Subaru na ovim prostorima, a izgleda da je na putu da ocrni još jedan dobar, ali ovde malo poznat brend a t...o je Ssang Yong. Ovlašćeni servise je Ehom i oni zaista imaju veoma korektnu uslugu, ali su i jedini u Srbiji, tako da iz bilo kog kraja Srbije bi ste morali na redovan servis u Beograd. Neko bi rekao, pa to je jednom godišnje, a neko pak da je i to jednom cimanje. E sad, svakom po volji. Da se razumemo kako sam već jednom naveo, Subaru je premijum brend, pa je premijum i održavanje. Koliko god da Subaru beži od majstora i zaista su vaši susreti retki, ako se nešto pokvari, cene delova su visoke, a mogućnost da se isti moraju naručiti i čekati je velika. Dok se to ne promeni, ljubitelji Subarua će biti u prilično inferiornom položaju u odnosu na vlasnike automobila nekih drugih brendova sa razvijenom servisnom mrežom. Što se tiče drugih mana, Forester ih jednostavno nema.
Konstrukcija motora je daleko od cvrste..aluminijumski blokovi sa gusanim mostovima su podlozni pucanju i ima ih puno kojima se to desilo..jedina mana ovog vozila je nazalost motor,donji deo bas blok radilica i lezajevi..
Razlog za prijavu korisnika
Ahahahha, Subaru dizel, ahahahha. Dovoljno je otvoriti oglase i postaviti u pretragu subaru dizel. U većini opisa piše motor prolupao, ili iz motora dopiru čudni zvukovi.
Razlog za prijavu korisnika
ko nezna staje subaru,posto ih vozim 27g,malo da pojasnim,subaru legaci je osvojio 9 zlatnih medalja pariz-dakar,vhr i vhrsti impreze cuda prave na trkama,outbek i forester takodje sigurna auta 2017 i 2019 nap ih je proglasio najbezbednijim za putnike auto,zahtevan je za male i velike servise uz red...ovno odrzavanje motori moze da izguraju do 700.000 km,pod uslovom damu se neubacuje plin,koji je fabrika testirala i izbacila iz upotrebe.narod je zaboravio da su nam jugo i stojadini imali potrosnju od 8,5-10 litara na sto kilometara a da nepricamo o razlici u tezini pomenutih vozila,dizeli im nisu uspeli iz vise razloga.subaru vozila su namenjena za sve vrste uslova,pogotovu za led,sneg,blato i klizav kolovoz.Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?