Cena/Kvalitet
Pouzdanost
Održavanje
Potrošnja
Komfor
Vrlo interesantan model sa rasporedom sedista 2+2, dopadljivog sportskog dizajna (mislim da je Bertone dizajnirao), sa pogonom i motorom na zadnjoj osovini! Veoma nisko teziste, a i nisko se sedi! Uz to, veoma prohodan zimi po snegu i "planinskoj voznji"! Motor u mojoj bivsoj skodi, od 1.1 Litara sa... nekih 70-tak ks (naspram fabrickih 63 ks), koji je, zahvaljujuci preradjenom dvogrlom karburatoru, zadnjem izduvnom loncu, poliranoj usisnoj grani i preradjenom kucistu i filteru vazduha imao bolje perfomanse (ubrzanje, maksimalnu brzinu, manju potrosnju) i jos bolje - tih i "zvizdukav" rad!
Pravi sportski upravljac sa trokrakim "paokom", presvucen kozom, i detaljima od drveta, prelepa fabricka kratka i masivna rucica menjaca, koju sam naknadno izbusio na mekoliko mesta i hromirao (licila je bukvalno na neku "metalnu frulu"), sedista od koze kao i celokupni enterijer u crnoj boji, mnostvo prakticnih fabrickih uredjaja na instrument tabli, pocev od brzinomera izgraviranog na 190 km, obrtomera, pokazivaca temperature motora, pritiska ulja, fabrickog analognog sata sa logoom Skoda i prelepim pozadinskim osvetljenjem instrumenata, koje ima cak i reostat za podesavanje jacine osvetljenja! Puno fabricki hromiranih detalja na autu ("kederi" uokvireni hrom lajsnama, prednji logo skoda, vrata, bocni retrovizor....). Pregrade za sitnice u prednjim vratima i ispred suvozaca. Neverovatno udoban za svoju klasu, zahvaljujuci pre svega nezavisnom vesanju na sva 4 tocka! Vrlo praktican, jednostavan i jeftin za odrzavanje! Auto sa dva (2) gepeka! Jedan ispod prednje haube, a drugi ispred motora, tj. u putnickoj kabini iza zadnjih sedista. Vrata bez rama za stakla. Auto sam dodatno "spustio" felnama od 13", zbog boljeg lezanja na drumu! Mocne fabricke maglenke sa halogenim svetlima... Mnostvo prakticnih resenja prilikom odrzavanja, npr: da biste podesili "rucnu""kocnicu, dovoljno je da sednete na zadnje sediste, sklonite plasticni poklopac sajli sa centralnog grebena i uz par kljuceva 10/11 (ne secam se bas koji bejase) lako, jednostavno i brzo podesite rucnu kako treba, bez silazenja i prljanja po kanalu! Kad zelite da proverite kolicinu ulja u menjacu, jednostavno izvadite merac ulja motora, oborite zadnja sedista, pomerite zastitni lim menjaca koji se nalazi iza zadnjih sedista, pomerite crveni plasticni cep, gurnete merac motornog ulja, i proverite kolicinu ulja u menjacu! Vodena pumpa ima "mazalicu", koju ako redovno kontrolisete da ne ostane bez "tovatne" masti, i po potrebi istu dodate, nece nikad otkazati poslusnost! Benzinska pumpa ima fabricku "drukalicu goriva" koja je na nasim prostorima uvek dobrodosla, imajuci u vidu da su nam se nasi automobili u krizno vreme cesto gasili zbog praznog rezervoara! E kad se to desi, nakon dolivanja goriva u rezervoar, jednostavno "nadrukate" gorivo u karburator i nema besomucnog dugog verglanja, auto uvek pali iz prve!Takodje, ta ista benzinska pumpa ima i "taloznik" necistoce iz goriva koji po potrebi (odprilike jednom u pola godine) vrlo lako i jednostavno odsrafite, isperete i vratite na svoje mesto! Mehanizam motora brisaca takodje ima "mazalicu"! Odlicna zvucna izolacija u putnickoj kabini! "Zvizdukav" zvuk moje skode sam mogao da cujem u kabini jedino pri vecim obrtajima i ako su stakla na vratima spustena. Odlicno kabinska ventilacija (i grejanje i hladjenje). Veoma lako i brzo i jednostavno menjanje manzetni na poluosovinama (ukoliko je to potrebno) bez skidanja poluosovina! Svaka manzetna (i leva i desna) je pri vrhu pri vrhu ucvrscena nitnama, jednostavno skinete ostecene stare manzetne, "namaknete" na poluosovinu novu manzetnu, pricvrstite manzetnu novim nitnama, i to je to! Vrlo lako i jednostavno skidanje i menjanje amortizera, bez skidanja i sabijanja opruga! Vrlo praktican sistem grejanja karburatora (kako bi krace vozili auto "pod sauh") u hladnim danima toplim vazduhom direktno od izduvne grane auspuha! Ukoliko se auto vozi leti, prakticnom "klapnom" na kucistu filtera vazduha se vazduh za karburator usmeri sa okolnog prostora motora umesto sa izduvne grane! Hidraulicni - servo upravljac i menjac! Otud i veoma lako upravljanje autom u svim uslovima voznje, kao i izuzetno lagan i precizan menjac koji klizi kao "kroz sir"! Da, i ovo sam umalo zaboravio, ako je potrebno podesiti menjac, ni za taj zahvat Vam nije potreban kanal! Jednostavno oborite zadnja sedista, sklonite u stranu zastitni lim menjaca, i pomocu dva viljuskasta kljuca podesite zazor lamele! Zadnja bocna stakla su sa "leptir" mehanizmom, po zelji se mogu vertikalno "izbaciti" prema spolja!
Menjac proizveden po ugledu (i licenci) starijih modela porsea! Da bi se ugradio odredjeni porseov menjac u ovu skodu, nisu potrebne vece prepravke! Auto, cija, (za mene) zaista mnoga sjajna resenja, nazalost nisu zazivela u nekom drugom brendu, bar ja to jos nisam cuo! Uglavnom, u svoje vreme, bio je auto za primer, za kojim su se mnogi vlasnici zastava, lada pezejaca i sl. cesto znatizeljno okretali!...Ima jos dosta toga interesantog i zanimljivog vezano za ovu skodu, ako se setim jos neceg, napisacu!