Cena/Kvalitet
Pouzdanost
Komfor
Motor
Posedujem ovaj model 2God. Saab 9-5 2004God Karavan ili zvanični naziv mu je "sportwagon" 2.0T 110kw 150Ks. Linear (osnovna verzija/oprema) Postoje tri paketa opreme Linear,Arc i Aero. Moj je osnovni model ali i u ovom izdanju poseduje puno opreme (Tempomat,grejači prednjih sedišta,odličan audio.../cd uređaj sa komandama na volanu,dvozonsku automatsku klimu,el. podizače na sva 4 prozora,el. retrovizore,board kompjuter,ABS,ASR,ESP itd... Nema prednje maglenke u osnovnoj varijanti (ugradio sam naknadno original) nema parking senzore,nema navigaciju i nema turbo metar na tabli. Jako KVALITETAN auto i vrlo JAK auto. I taj utisak se ostavlja svuda.Materijali unutra su kvalitetni,izdržljivi i mekani,vidi se da je dosta pažnje posvećeno kvalitetu završne obrade.Prednji naslon za ruke je idealno pozicioniran a dobro dođu otvori od klime za zadnje putnike.Centralna konzola je blago zakrivljena prema vozaču i zajedno sa instrumentima kabina podseća na avion.Prostranost odlična i napred i pozadi,sedišta udobna i kvalitetno odrađena sa prepoznatljivim Saabovim naslonima za glavu.Auto je lepo dizajniran i razlikuje se od drugih modela,na prvi pogled odaje utisak snage i čvrstine.Kada otvorite vrata da uđete,osetite težinu i masivnost vrata.Unutar kabine imate osećaj sigurnosti,šoferka vam dođe nekako malo manja kao i bočni prozori što nekome može zasmetati (pogotovo ko je vozio mini vanove) ali definitivno pojačava osećaj oklopljenosti i sigurnosti.U vožnji je prava lađa,tih i stabilan čak i u malo oštrijoj vožnji.Motor je VRLO ELASTIČAN,IZUZETNO ELASTIČAN,čak na moje iznenađenje u gradu vuče od nekih 2000 obrataja,ponaša se kao neki dizel sa turbinom.Nema turbo rupu ili slično već vuče linearno od malih obrtaja.Za preticanje čista desetka! Definitivno bolje od nekih sličnih atmosferaca koji su lenji na nižem broju obrtaja.Udobnost samog ogibljenja je negde na sredini,jako dobar balans.Udobniji je od Ford Mondea MK3 Karavan,Alfe 166,VW passata B5.5, ali je tvrđi od Peugeota 406,Mercedesa E ili Citroena C5.Interesantno ima neobično visok klirens napred tako da nećete kačiti ivičnjake,travu,kamenje i sl.Potrošnja auto gasa na otvorenom je minimalno oko 8.5-10L uz neki normalan tempo. Potrošnju za grad i jurnjavu po autoputu neću komentarisati. Za sve ljude koji "beže" od Saaba i koji se plaše za održavanja i delova odgovorno tvrdim da DELOVA IMA! Polovni i novi ! Sve sitnice koje sam nabavljao oko enterijera sam našao vrlo brzo kao i za vanredovno i redovno odrzavanje koje je nešto skuplje (skuplji filteri za vazduh i klimu) Motor ima lanac tj. dva lanca zupčanike i španere kako mi je majstor objasnio. Ceo kompletan veliki servis sa svim mogućim delovima koji mogu da se promene zajedno sa rukama majstora je oko 800e. a postoji mogućnost i deliminičnog velikog servisa,sa promenom samo lanca i to izlazi negde oko 150-200e. Sve u svemu jako dobar i kvalitetan automobil koji je bolji od mnoge "novotarije" sa puno elektronike i ostalim glupostima.P.S. u njemu nećete delovati kao seljak u Audiju sa nabudzenim LED svetlima ili kao preduzetnik u Ford Kugi sa 20 inča nabudzenim traktorskim točkovima. Ovde se osećate posebno.