Renault Clio Hatchback (2001 - 2008): Vasilije pita ostale vozače | MojaGaraža Renault Clio Hatchback (2001 - 2008): Vasilije pita ostale vozače | MojaGaraža
Objavi

Navodno je posle toliko godina provaljeno šta pravi problem na 1.5 dCi motorima odnosno na po zlu čuvenoj Delphi pumpi. Pumpa počinje da se kruni zato što radi bez podmazivanja, a podmazivanje (koje obezbeđuje gorivo) na trenutak nestaje zato što se u gorivu pojavljuje pena. Pena nastaje zato što dizne u toku svog rada naizmenično propuštaju/ne propuštaju gorivo, a višak se vraća nazad . Problem je što se taj višak ne vraća u rezervoar, nego nazad do pumpe visokog pritiska, gde pod određenim usl... Pročitaj više

12. Apr
Boki Made in Serbia MG moderator 12. Apr

Zahvaljujem na ovoj informaciji. Ima logike, imajući u vidu da Delphi nije tikva bez korena i da ima određeni kvalitet, neverovatno je da se zbog lošeg materijala kruni. Takođe činjenica je da neki motor pređe 500.000 km bez kvarova oko pumpe, dok nekima otkaže već na oko 200.000. Bila je priča da j...Pročitaj više

Vasilije Zderonjic 13. Apr

Uglavnom, ko kupi takav motor i planira da ga vozi duže, navodno bi trebao da ugradi nepovratni ventil na vodu gde pumpa visokog pritiska vraća gorivo u rezervoar, i da kupi taj originalni filter sa kugličnim ležajem što zvecka. Filter je potreban jer su manje-više sve pumpe već oštećene i već ima o...Pročitaj više

Vasilije Zderonjic 13. Apr

Koliko sam shvatio priču, pumpa visokog pritiska za 1.5 dci ima dva dela (dve komore), jedna je za nizak pritisak (oko 5 bara ) a druga za visok pritisak (ide i do 1400 bara) . Opiljci se stvaraju u tom delu za niski pritisak i jedan manji deo prolazi u deo za visoki pritisak . Međutim to ne bi bilo...Pročitaj više

Vasilije Zderonjic 13. Apr

Zato što se gorivo šeta iz rezervoara do pumpe (ili čak do dizni) , pa ponovo u rezervoar. Ne vrši nikakvu korisnu funkciju a troši se energija za njegov transport. Ako se taj put skrati da ide odmah nazad u pumpu, to bi uštedelo malo energije, ali je takav sistem komplikovaniji i nepouzdaniji.

Dimitrije Nikolić MG moderator 13. Apr

Stvarno zanimljivo. Stvarno je greota što kod mnogih motora koji su generalno super i koji bi mogli da pređu ko zna koje kilometraže u najgorim mogućim uslovima, problem na nekom perifernom delu može da izazove čitavu havariju. I plus onda treba da prođe mnogo godina dok se uopšte otkrije šta je u s...Pročitaj više

Vasilije Zderonjic 13. Apr

Pa po svemu sudeći inžinjeri Renoa su još pre više od deset godina ukapirali o čemu se radi, otuda te izmene na novijim generacijama 1.5 dCI koji posle toga postaje vrlo pouzdan. Samo to nije procurelo u javnost do skoro jer bi možda krenule tužbe i zahtevi za ispravkom na starijim motorima .

Violeta Srbljak 15. Apr

Ako sam dobro shvatio, crevo koje vraca gorivo iz dizni preko pumpe pa do filtera i na kraju do rezevoara, nepovratni ventil se stavlja izmedju pumpe i filtera goriva je l da?

Vasilije Zderonjic 19. Apr

Otprilike tako, da gorivo koje jednom izađe iz pumpe VP ne može ponovo natrag u nju, osim preko rezervoara i filtera . Majstori koji dobro znaju taj motor umeju to bolje da objasne i naravno urade .

Top